Poziție publică a specialiștilor din învățământul superior cu privire la unele articole din cele două proiecte de legi ale învățământului – România Educată

Pozitie Publica Educatie

“Domnule ministru al educației Sorin Câmpeanu, veți ține cont de acest punct de vedere al specialiștilor în științele educației? Așa ați promis.

200 DE SPECIALIȘTI UNIVERSITARI ÎN ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI AU CERUT MINISTRULUI EDUCAȚIEI SĂ RENUNȚE LA EXCEPȚIA PRIN CARE ORICE PERSOANĂ, FĂRĂ NICIO PREGĂTIRE PSIHOPEDAGOGICĂ SAU METODICĂ, POATE DEVENI PROFESOR

În contextul aflării în dezbatere publică a celor două proiecte de legi ale educației, un grup de peste 200 de specialiști în Științele educației din învățământul superior a elaborat și semnat un document de poziție privitor la unele dintre schimbările legate de formarea inițială a cadrelor didactice și accesul în cariera didactică.

Documentul a fost trasnsmis către Administrația prezidențială, Cabinetul Prim-ministrului, Cabinetul ministrului educației, ARACIS, precum și către presă în data de 17 August 2022.

Specialiștii universitari supun atenției factorilor de decizie câteva aspecte negative privind incoerența legislativă, deprofesionalizarea carierei didactice și implicațiile indezirabile pe plan național și internațional, generate de introducerea unei „excepții” pentru accesul în cariera didactică, în care nu se mai regăsește pregătirea psihopedagogică inițială, realizată în instituții de învățământ superior acreditate.

Semnatarii documentului susțin eliminarea excepțiilor privind accesul în cariera didactică propuse prin art. 61. alin. (2): ”Prin excepție, pot opta pentru cariera didactică și absolvenți ai învățământului superior care nu au parcurs formarea inițială prevăzută la alin. (1), sub condiția susținerii și promovării unei probe suplimentare de examinare a cunoștințelor teoretice de pedagogie la finalizarea stagiaturii didactice”.

Deși ministrul educației spune că specialiștii în științele educației au fost consultați în ultimii 5 ani cu privire la programul România educată, ceea ce acesta uită să spună este faptul că specialiștii și-au comunicat punctele de vedere, fără ca acestea să fie luate în seamă de către promotorii acestui program. Una este să organizezi întâlniri la care să comunici deciziile de politică educațională pe care le-ai luat, și alta este să ceri punctul de vedere al specialiștilor și să ții cont de el. Ei bine, acest lucru nu s-a întâmplat încă în așa-zisele întâlniri organizate de ministrul educației!

Acesta este doar unul dintre punctele de vedere elaborate de către specialiștii în științele educației privitor la actualele proiecte de legi ale educației. Acum este momentul să vedem dacă domnul ministru Sorin Câmpeanu ține cont sau nu de părerea specialiștilor”

Textul de mai sus a fost preluat integral de pe pagina publică de Facebook a domnului Emanuel Soare în data de 1 septembrie 2022:

Textul poziției publice poate fi consultat la: Poziție publică a specialiștilor din învățământul superior cu privire la unele articole din cele două proiecte de legi ale învățământului – România Educată referitoare la Tema: Formarea inițială a cadrelor didactice și accesul în cariera didactică

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *